Сторінка батьків



                                    Правила поведінки на святі для батьків

                                       Правила поведінки батьків на дитячих святах

 
1. Свято в дитячому саду проводиться не для батьків, а для дітей.

2. Вхід в музичний зал дозволяється у змінному взутті і без верхнього одягу.
3. Під час проведення дитячого ранку забороняється користуватися мобільними телефонами.
4. Фото- і відео-зйомка може бути зроблена тільки зі свого місця і з дозволу  вихователя  і адміністрації дитячого садка.
5. Не можна відволікати дитину розмовами і вигуками з місця.
6. Під час дитячого ранку батькам забороняється переходити з одного місця на інше, вставати зі свого місця.
7. Небажано присутність на святі дітей (серед гостей) більш молодшого віку.
8. Якщо на святі присутні дві групи дітей, до кожної дитини запрошується тільки по одному з батьків.
9. На прохання  адміністрації закладу і вихователя батьки можуть брати участь в проведенні дитячого ранку (заспівати разом з дітьми пісню, станцювати з дитиною, пограти, розповісти разом з дитиною жарт-крихітку або вірш).

 

Дорогі батьки!
Не дотримання цих елементарних правил відволікає дітей, заважає їм відчути себе головними учасниками дії.
І пам'ятайте: як і артистам, що виступають малятам потрібні оплески!

Склад батьківського комітету (2023-2024 н.р.):

Голова батьківського комітету: Бабанська Тетяна Юріївна
Члени батьківського комітету: Тарасенко Олена Василівна
Блаженко Альвіна Станіславівна
Кравченко Юлія Олександрівна



Склад батьківського комітету (2022-2023 н.р.):

Голова батьківського комітету: Савенко Наталія Олександрівна
Члени батьківського комітету: Савенко Руслана Олександрівна
Амельченко Катерина Олександрівна
Артеменко Галина Вікторівна
Артеменко Олена Вікторівна
Калюжна Людмила Сергіївна
Інтеграція родинного та суспільного дошкільного виховання на 2018-2019 н.р.

Місяць
Батьків.збори
Батьк.лекторій
Форма провед.
Консультац.
Статті в б\к
Папки пересувне
Вересень
1.Готовність всіх учасників навч.-виховн.процесу до модернізації підходів організації освітньої роботи.
2.Права та обов’язки дитини і родини.
3.Участь батьків у підготовці закладу до нового навч.року.
4.Вибори б/к ДНЗ. Вибори піклув.ради.
Доповідь
Повідомл.

Звіт
Вимоги Державного стандарту дошкільної освіти до знань дошкільників
Дитина йде до дитячого садочка.
Вимоги програм розвитку дітей дошкільного віку до формування життєвої компетентності дошкільника
Жовтень
1.Праця формує особистість.
2.Залучення дитини до праці.
3.Ознайомлення з працею дорослих.
Круглий стіл
Д/г «ІМС»
Колектив. перегляд
Виховання дитячої працелюбності.
Виявлення нахилів дітей до певних професій. Рання профорієнт
Листопад
Про виховання гуманних почуттів у дітей за творами В.О.Сухомлинського»
Педагогічний інсайт
Проблеми морального виховання дошкільників у творчій спадщині В.О.Сухомлинського
Грудень
1.«Яку людину ми називаємо громадянином?”
2.Роль сім’ї у патріотичному вихованні дітей.
Дискусія

Лекція
Захист прав дитини від усіх видів насилля
Покарання: за і проти.
Зимові ігри та розваги на свіжому повітрі.
Січень
1.Мовленнєва компетенція дошкільників.
2.Особливості розвитку мовлення дітей в різні вікові періоди.
3.Пальчикові ігри для розвитку дрібної моторики пальців рук.
Педагогічна просвіта
Д/г: «Діамант
Майстер – клас .
Розвиток комунікативних якостей дитини.
Мовлення дорослих- взірець для наслідування
Лютий
1.Роль математики в житті дошкільн.
2.Співпраця сім’ї і ДНЗ з сенсорно-пізнавального розвитку.
3.Заняття з математики.
Усний журнал

Д\г «Моделю
вання»

Колектив. перегляд
Вивчаємо цифри і числа
Ознайомлення з геометричними фігурами вдома
Березень
1.Спортивна сім’я – здорова родина.
2.Фізичний розвиток дитини в закладі дошкіл.освіти.
3.Зміцнення здоров’я спортом.
Реферат

Д/г: «Мозаїка

Усний журнал
Ранкова зарядка всією сім’єю
Футбол – важлива запорука розвитку дитини
Готовність дітей до початку шкільного життя
Квітень
.Формування екологічної свідомості дошкільника.
2.Екскурсії в природу. Правила поведінки в природі.
Реферат
Конференція
Організація дозвілля родини в природі.
Люби і вивчай природу рідного краю
Травень
1.Оздоровлення дітей влітку.
2.Фізкультура на повітрі.
3.Як навчити дитину плавати?
Круглий стіл

Бесіда
Тренінг
Культура харчування дошкільників
Чистота-запорука здоров’я



Зверніть увагу на домашній режим харчування та сну й потроху наближайте його до того режиму, що буде у дитячому садку. Привчайте малюка до самостійності й доступного для його віку самообслуговування. Розповідайте дитині, що таке дитячий садок, навіщо туди ходять, чому ви хочете, щоб вона туди пішла. Проходячи повз дитячий садок, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощастило - восени вона зможе ходити сюди. Розповідайте рідним і знайомим у присутності малюка про свою удачу, кажіть, що пишаєтеся своєю дитиною, адже її прийняли до дитячого садка. Учіть дитину гратися. Психологи виявили чітку закономірність між розвитком предметної діяльності та її звиканням до дитячого садка. Найлегше адаптуються малюки, які вміють довго, різноманітно й зосереджено діяти з іграшками. Уперше потрапивши до дитячого садка, вони швидко відгукуються на пропозицію погратися, з інтересом досліджують нові іграшки. Дитина, яка вміє гратися, легко йде на контакт із будь-яким дорослим. Робіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги, так їй буде легше відпустити вас. Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садка може знадобитися до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості і плани. Чим з більшою кількістю дітей і дорослих, з якими дитина спілкуватиметься у дитячому садку, вона побудує стосунки, тим швидше вона звикне. Допоможіть їй у цьому. Познайомтесь з іншими батьками та дітьми. Відвідуйте разом з дитиною прогулянки у дитячому садку. Дорогою у дитячий садок обговоріть з дитиною, що на неї чекає. Дуже важливо, щоб розмови про дитячий садок супроводжувалися лише позитивними емоціями. У Вас має бути спокійний голос і впевнена інтонація. Ніколи не лякайте дитину дитячим садком. Приблизно за тиждень першого відвідування дитячого садка попередьте дитину про це, щоб вона спокійно очікувала майбутню подію.



Картинки по запросу сторінка для батьків

                                                                        

                  Річний звіт керівника про діяльність Преображенського дошкільного навчального року  за 2016-2017 навчальний рік

1. Загальна характеристика
       Комунальний заклад Преображенський дошкільний навчальний заклад «Малятко»  розпочав свою діяльність у 1987 році. Розрахований на 30 місць, діє дві різновікові групи.   Режим роботи - п’ятиденний. Заклад працює з 7.00 до 17.30 год.,  вихідні дні – субота, неділя та святкові.
       Юридична адреса: 51021
                                        вул.Центральна,35-А
                                        с.Преображенка
                                        Дніпропетровська область
                                        Царичанський район
   Дошкільний навчальний заклад «Малятко» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, іншими нормативно-правовими актами, Статутом.
       Навчальний рік у дошкільному закладі починається  з 1 вересня і закінчується  31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі оздоровлення дітей.
       Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення, які затверджуються завідувачем закладу та погоджується методистом районного методичного кабінету.
Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, додаткова різновікова група садочка має сучасний інтер'єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.
Для занять дітей створено всі умови :
Методичний кабінет;
прогулянкові майданчики;
спортивні та ігрові майданчики.

2.Склад вихованців
За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 30 місць. Діє дві різовікові групи: ясельно-молодша група (15  вихованців), середньо-старша група ( 1 6 вихованців). Станом на 01.09.2017 року:
·        раннього віку – 6;
·        молодшого –  17 ;
·        старшого  -  8 ;
·        випущено до школи –  14 .
За звітний період прийнято -  29 дітей.
Контингент батьків соціально благополучний, переважають діти із сімей робочих, підприємців, службовців, не працюючих.

3. Кадрове забезпечення
          Роботою Преображенського дошкільного навчального закладу керує Камалова Ольга Вікторівна з 2011 року, має  повну  вищу педагогічну освіту.
        Дошкільний навчальний заклад частково укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 4 вихователі ,музичний керівник відсутній. Усього 5 педагогічних працівників та 8 – обслуговуючого персоналу.
У закладі є вакансія музичного керівника. Звільнено  особи, з них:  10- обслуговуючий персонал. Причини звільнення – власне бажання та за згодою сторін.
        ДНЗ забезпечений педагогічними кадрами згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором.      
В наявності перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до «Типового положення про атестацію». 
Освітній рівень педагогів:
4 - вища 
1 – середня спеціальна.
Адміністрація закладу створює працівникам усі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ДНЗ відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

4.Пріоритетні напрями діяльності ДНЗ

Пріоритетними завданнями роботи колективу у 2016-2017 навчальному році:
·        Вивчати новий обласний проект «Освітні стратегії соціалізації громадянського суспільства» на І теоретичному етапі.
·        Спрямовувати свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості починаючи з перших років життя і завершуючи її вступом до школи.
·        Виховувати у дітей патріотизм та толерантність до людей різних національностей.
·        Забезпечувати фізичний, психічний і соціальний розвиток дошкільників, їх безболісну адаптацію до змінних умов життя та успішне входження у соціальне середовище.
·        Працювати над забезпеченням наступності між дошкільною та початковими ланками освіти.
·        Поглибити роботу з екологічного виховання в процесі організованої й самостійної діяльності дітей.
·        Удосконалення роботи по розвитку креативності особистості дошкільника засобами театралізованої діяльності.
·        Формування творчого ставлення до різних форм діяльності та спілкування, розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей.
·        Підвищити функціональні та адаптаційні можливості організму дітей за рахунок впровадження здоров’язберігаючих технологій.

Пріоритетними завданнями роботи колективу у 2016-2017 навчальному році:
·        Продовжити роботу на ІІ етапі обласного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»;
·        Продовжувати роботу щодо забезпечення системного підходу до охорони життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я дошкільників шляхом формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, про основи безпеки життєдіяльності та удосконалення системи роботи з фізичного виховання;
·        У контексті Базового компоненту дошкільної освіти продовжувати роботу з розвитку мовленнєво-комунікативних здібностей дітей засобами художньої літератури та театралізованої діяльності;
·        Організовувати роботу з патріотичного виховання засобами народознавства та шляхом формування у дітей навичок соціально-моральної та економічної культури;
·        Працювати над забезпеченням наступності між дошкільною та початковими ланками освіти.
5.Медичне обслуговування дітей в ДНЗ
         Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей.  Дитину оточують кваліфіковані педагоги, старша медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
           У ДНЗ планомірно проводяться антропометричні вимірювання та оцінювання фізичного розвитку дітей. На кожну дитину групи наявний «Паспорт здоров'я», який допомагає медичній сестрі і вихователям здійснювати індивідуальний підхід до дітей, що мають відхилення в стані здоров’я.
       Згідно з річним планом дощкільного навчального закладу медична сестра  проводить серед працівників та батьків санітарно-освітню роботу. Форми й тематика санітарно-освітньої роботи різноманітні. Медична сестра випускає санбюлетні, пам’ятки, проводить бесіди, виступає з доповідями на педрадах, батьківських зборах. Важливо відмітити, що завдяки професійній діяльності медичної сестри та чіткому виконанню інструкцій у закладі значно зменшено кількість інфекційних захворювань, попереджено їх розповсюдження.
У ДНЗ впроваджується комплекс спеціальних заходів у період сезонного підйому захворюваності. Проблемою залишається захворюваність після вихідних днів та свят.

6. Якість реалізації освітніх програм

Для ефективного розв'язання проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку,експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики. В роботі користуються програмою «Українське дошкілля».
Окрім базової програми, в дошкільному закладі впроваджуються парціальні програми, за якими реалізуються освітні завдання інваріантної частини навчального плану:
* Грайлик»,  програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі. - Тернопіль «Мандрівець», 2014р.
* «Казкова фізкультура»., програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку. - Тернопіль «Мандрівець», 2014р.
* «Скарбниця моралі»,програма з морального виховання дітей дошкільного віку.- Тернопіль «Мандрівець», 2014 р.
* «Радість творчості»,програма з художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку. – Тернопіль «Мандрівець», 2013 р.
Парціальні програми розширюють та поглиблюють можливості розвитку особистості дитини та реалізують пріоритетні напрямки в діяльності дошкільного закладу.
«Англійська мова для дітей дошкільного віку» Т.М.Шкваріна.
У 2016-2017 навчальному році у другій половині дня велась робота гуртків:
·        Англійська мова для малят;
·        Петриківський розпис;
·        «Маленькі малярики» (нетрадиційні зображення).

7.Управлінська діяльність завідувача ДНЗ
З метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у дошкільному закладі прийнято такі форми самоуправління:
·        Педагогічна рада;
·        Батьківський комітет ДНЗ;
·        Загальні збори батьків та членів трудового колективу.
Управлінські рішення та дії завідувача ДНЗ поточного року були спрямовані здебільшого на забезпечення працездатності колективу виконаннярічних завдань (згадані вище).

8.Організація роботи з батьками
Взаємодія із сім'ями вихованців є одним з пріоритетних напрямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.
     Наш дошкільний навчальний заклад протягом багатьох років проводить планомірну цілеспрямовану роботу з батьками. У роботі з батьками вирішуються наступні завдання:
1. Вивчення та узагальнення кращого досвіду сімейного виховання.
2. Залучення батьків до участі в житті дитячого садка через пошук і впровадження найбільш ефективних форм роботи.
    На початку навчального року в нашому садочку проходять групові збори, на яких батьків знайомлять із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.
Пропаганда педагогічних знань ведеться через систему наочної агітації. У групі оформлені “Куточки для батьків”, де містяться консультації по всіх розділах програми, з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках є добірка методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ДНЗ.
       З питань збереження та зміцнення здоров’я дітей оформлені спеціальні “Куточки здоров’я”, де батьки можуть отримати всю цікаву для них інформацію з питань оздоровлення дітей.
       Протягом року завідувачем, старшою медсестрою, вихователями проводяться індивідуальні консультації з батьками.
       Вихователі ДНЗ при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописують роботу з батьками, де вказують теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.
        Цілеспрямовано ведеться робота з батьками підготовчої до школи підгрупи. Проводяться індивідуальні бесіди всіх фахівців дитячого саду з кожним з батьків, збори спільно з учителями початкових класів, систематично оновлюється наочна інформація.
  
9.Система роботи щодо соціального захисту дитини
Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію і привчають дітей з дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі в заходах різного рівня.

В дошкільному закладі «Малятко» суворо дотримуються вимоги щодо забезпечення прав дитини, закріплені в основних державних документах:
·        Конституція України;
·        Конвенції ООН про права дитини;
·        Законом України «Про охорону дитинства»;
·        Сімейний кодекс.
Адміністрацією ДНЗ розроблені такі заходи:
·        Надання методичної і консультативної допомоги сім'ї, залучення батьків до процесу виховання, навчання;
·        Створення банку даних дітей,які підлягають охопленню соціально-педагогічним патронатом.

10.Організація харчування у ДНЗ
Повноцінне та якісне харчування є невід'ємною складовою зміцнення здоров'я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 р.№ 298/227.
У ДНЗ працюють досвідчені кухарі та старша медична сестра. Про їх роботу свідчать результати : за цей навчальний рік за результатами перевірок СЕС грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.Хочеться висловити подяку працівникам харчоблоку, старшій медичній сестрі за відповідальне ставлення своїх посадових обов'язків.
         Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ДНЗ є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а в разі потреби – корекція харчування.
       Медичною сестрою Поліщук М.М.. постійно контролюється прийом продуктів від постачальника, про що свідчить вся наявна документація: сертифікати якості. З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь здійснюється контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів і технологією приготування їжі. Регулярно проводиться зняття проб їжі, виставляються добові проби. Старша медсестра контролює  санітарний стан харчоблоку, дотримання особистої гігієни персоналом, відмічає в журналі здоров’я працівників харчоблоку своєчасність проходження медоглядів, ведеться необхідна документація.
       Для організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. На жаль, за відсутності коштів С-вітамінізація не проводиться.
       Режим харчування  дошкільного закладу дотримується. Роздача їжі проводиться згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Постійно дотримується питний режим.
       Вихователі дотримуються вимог у вихованні культурно-гігієнічних навичок у дітей, помічники вихователів виконували санітарні правила організації харчування в групах. Робота з організації харчування дошкільників в ДНЗ ведеться на достатньому рівні. 
      
11.Безпека життєдіяльності та охорона праці. Система роботи закладу щодо попередження травматизму.
       Згідно із Законом України «Про охорону праці» та наказу №4 від 11.01.2010 року у дошкільному закладі здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці. Наказом №7 від 27.02.2013року затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки організації життєдіяльності дошкільного закладу та учасників навчально-виховного процесу. Робота забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільного закладу та учасників навчально-виховного процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів безпеки праці. За період роботи дошкільного закладу нещасних випадків з дітьми під час навчально-виховної роботи і робітниками на робочому місці не відбувалося. Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно-оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання. Адміністрація організовувала нормальні умови для праці та навчально-виховної діяльності членів трудового колективу. При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого і дорослого травматизму.
             Робота педагогічного колективу та всіх працівників ДНЗ щодо профілактики дитячого травматизму будується  на базовому компоненті дошкільної освіти в Україні та  програм розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля » та «Впевнений старт», які спрямовують роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого ДНЗ з профілактики дитячого травматизму має такі завдання:
-        Поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;
-        Удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;
-        Пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.
       Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, призначено відповідальних осіб.    Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ДНЗ. Участь у «Тижні безпеки» беруть не тільки діти, педагоги, але й усі працівники ДНЗ та батьки дітей.
       Для проведення якісної роботи з дітьми по БЖД методичний кабінет забезпечений наочним матеріалом: "Основи здоров’я " , "Виконуй правила пожежної безпеки" , "На вулицях міста" , "Я в біду не попаду". В групі створені куточки по БЖД, підібрані дидактичні та сюжетно-рольові ігри для актуалізації знань дітей. В ДНЗ розміщено куточок практичних дій для закріплення правил поведінки в надзвичайних ситуаціях.
Тому в наступному навчальному році необхідно спрямувати роботу на:
-         доповнення розвивального середовища;
-         покращення організації ігрових осередків, придбання сучасних ігор, іграшок, поновити дидактичний матеріал згідно програм «Українське дошкілля» та «Впевнений старт»;
-         підвищення ролі вихователя в організації діяльності дітей.
Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізувати свої .
12.Організація свят та виховних заходів
 Увесь педагогічний процес у нашому дошкільному закладі зорієнтований на вихованні у дітей художніх потреб, інтересу до прекрасного в найближчому оточенні. Головною метою у своїй роботі вважаємо розвиток  творчих здібностей театра дошкільнят засобами театрального мистецтва. За річним планом проведені всі заплановані розваги та свята.
       Робота вихователів переконує: багатогранність театралізованої діяльності дошкільнят, різноманітні форми її організації дають добрий результат – дітвора зростає творчою, емоційно-чутливою, активною, здатною до самовдосконалення.

13.Результативність навчально-виховного процесу
Дитину оточують кваліфіковані педагоги,  медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
         В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичним підписним виданням, сучасним дидактичним матеріалом. Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив систематично використовував у роботі інтерактивні форми співпраці з дітьми та батьками.
        Плануючи роботу різновікової групи, вихователь враховує вимоги програм «Українське дошкілля» та «Впевнений старт» , план і режим роботи дошкільного закладу, графіки музичних та фізкультурних занять розробляються і затверджуються адміністрацією. У ньому визначається: тривалість сну для кожної вікової підгрупи, загальна тривалість прогулянки протягом дня, норми інтелектуальних та фізичних навантажень.
       Навчально-виховний процес у нашому ДНЗ здійснюється відповідно до програм «Українське дошкілля» та «Впевнений старт». Рішення про вибір програм обговорено і схвалено педагогічною радою. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому ДНЗ залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять для дітей раннього віку – 10-15хв.; молодшого дошкільного віку – 15-20хв.; старшого віку – 25-30хв.
    Під час складання розкладу занять ми додержувалися вимог Методичного листа МОН України від 10.06.2009року №1/9-393 «Організація освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах», лист МОН України від 03.07.2009року «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» та програми «Українське дошкілля», враховуючи домінуюче навантаження на дитину, передбачене раціональне чергування видів діяльності, доцільне використання місць для проведення занять. Складаючи розклад занять, ми планували заняття переважно у першій половині дня.
14.Робота зі зміцнення матеріально-технічної бази:
Виконані основні види робіт:
·        поточний ремонт примішень
Матеріально-технічна база :
* придбана електроплита ;
* придбаний холодильник .
Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників навчально- виховного процесу.
                      Не помре Україна ніколи,
                      А цвістиме мільйони віків,
                      Доки діти ітимуть до школи
                      З таких славних,як наш, дитсадків!

                                                 
                                                                        
                                          

                                                ЗВІТ КЕРІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗА 2015-2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
1. Загальна характеристика
       Комунальний заклад Преображенський дошкільний навчальний заклад «Малятко»  розпочав свою діяльність у 1987 році. Розрахований на 30 місць, діє одна різновікова група. З 10 жовтня 2015 року в ДНЗ «Малятко» діє додаткова різновікова група. Режим роботи - п’ятиденний. Заклад працює з 7.00 до 17.30 год.,  вихідні дні – субота, неділя та святкові.
       Юридична адреса: 51021
                                        вул.Центральна,35-А
                                        с. Преображенка
                                        Дніпропетровська область
                                        Царичанський район
   Дошкільний навчальний заклад «Малятко» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, іншими нормативно-правовими актами, Статутом.
       Навчальний рік у дошкільному закладі починається  з 1 вересня і закінчується  31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі оздоровлення дітей.
       Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення, які затверджуються завідувачем закладу та погоджується методистом районного методичного кабінету.
Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, додаткова різновікова група садочка має сучасний інтер'єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.
Для занять дітей створено всі умови :
Методичний кабінет;
прогулянкові майданчики;
спортивні та ігрові майданчики.

2.Склад вихованців
За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 30 місць. Діє дві різновікові групи: ясельно-молодша група (14 вихованців), середньо-старша група ( 18 вихованців):
·        раннього віку –2 ;
·        молодшого – 21;
·        старшого  - 9;
·        випущено до школи – .
За звітний період прийнято -  26  дітей.
Контингент батьків соціально благополучний, переважають діти із сімей робочих, підприємців, службовців, не працюючих.

3. Кадрове забезпечення
          Роботою Преображенського дошкільного навчального закладу керує Камалова Ольга Вікторівна з 2011 року, має  повну  вищу педагогічну освіту.
        Дошкільний навчальний заклад частково укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 4 вихователі ,музичний керівник відсутній. Усього 5 педагогічних працівників та 8 – обслуговуючого персоналу.
Станом на 23 травня 2016 року у закладі вакансія музичного керівника. Звільнено 3 особи, з них: 3 – 2 педагогічні працівники і 1 обслуговуючий персонал. Причини звільнення – власне бажання.
        ДНЗ забезпечений педагогічними кадрами згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором.      
В наявності перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до «Типового положення про атестацію». 
Освітній рівень педагогів:
3 – вища;
2 – середня спеціальна.
Адміністрація закладу створює працівникам усі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ДНЗ відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

4.Пріоритетні напрями діяльності ДНЗ
Пріоритетними напрямами роботи колективу у 2015-2016 навчальному році:
·        удосконалення професійної компетентності педагогів;
·        створення сприятливих умов для гармонійного поєднання інтелектуального розвитку обдарованої дитини дошкільного віку з фізичним, соціальним, емоційно-вольовим, моральним, естетичним розвитком;
·        впровадження в освітній процес новітніх технологій виховання та навчання;
·        підвищення рівня компетентності родини вихованців ДНЗ;
·        формування здоров'я зберігаючої функції особистості дитини, забезпечення її прав на здобуття якісної дошкільної освіти.
Пріоритетні завдання у 2015 – 2016 навчальному році :
·        вивчати новий обласний проект «Освітні стратегії соціалізації громадянського суспільства» на І теоретичному рівні;
·        Спрямовувати свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості починаючи з перших років життя і завершуючи вступом до школи;
·        Виховувати у дітях патріотизм та толерантність до людей різних національностей;
·        Забезпечувати фізичний, психічний і соціальний розвиток дошкільників, їх безболісну адаптацію до змінних умов життя та успішне входження у соціальне середовище;
·        Працювати над забезпеченням наступності між дошкільною і початковою ланками освіти;
·        Поглибити роботу з екологічного виховання в процесі організованої й самостійної діяльності дітей;
·        Удосконалення роботи по розвитку креативності особистості дошкільника засобами театралізованої діяльності;
·        Формування творчого ставлення до різних форм діяльності та спілкування, розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей;
·        Підвищити функціональні та адаптаційні можливості організму дітей за рахунок впровадження здоров'язберігаючих технологій.

5.Медичне обслуговування дітей в ДНЗ
         Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей.  Дитину оточують кваліфіковані педагоги, старша медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
           У ДНЗ планомірно проводяться антропометричні вимірювання та оцінювання фізичного розвитку дітей. На кожну дитину групи наявний «Паспорт здоров'я», який допомагає медичній сестрі і вихователям здійснювати індивідуальний підхід до дітей, що мають відхилення в стані здоров’я.
       Згідно з річним планом дощкільного навчального закладу медична сестра  проводить серед працівників та батьків санітарно-освітню роботу. Форми й тематика санітарно-освітньої роботи різноманітні. Медична сестра випускає санбюлетні, пам’ятки, проводить бесіди, виступає з доповідями на педрадах, батьківських зборах.
У ДНЗ впроваджується комплекс спеціальних заходів у період сезонного підйому захворюваності. Проблемою залишається захворюваність після вихідних днів та свят.

6. Якість реалізації освітніх програм
Для ефективного розв'язання проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку,експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики.
Окрім базової програми, в дошкільному закладі впроваджуються парціальні програми, за якими реалізуються освітні завдання інваріантної частини навчального плану:
* Грайлик»,  програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі. - Тернопіль «Мандрівець», 2014р.
* «Казкова фізкультура»., програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку. - Тернопіль «Мандрівець», 2014р.
* «Скарбниця моралі»,програма з морального виховання дітей дошкільного віку.- Тернопіль «Мандрівець», 2014 р.
* «Радість творчості»,програма з художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку. – Тернопіль «Мандрівець», 2013 р.
Парціальні програми розширюють та поглиблюють можливості розвитку особистості дитини та реалізують пріоритетні напрямки в діяльності дошкільного закладу.
«Англійська мова для дітей дошкільного віку» Т.М.Шкваріна.
У 2015-2016 навчальному році у другій половині дня велась робота гуртків:
·        Англійська мова для малят;
·        Петриківський розпис;
·        «Маленькі малярики» (нетрадиційні зображення).

7.Управлінська діяльність завідувача ДНЗ
З метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у дошкільному закладі прийнято такі форми самоуправління:
·        Педагогічна рада;
·        Батьківський комітет ДНЗ;
·        Загальні збори батьків та членів трудового колективу.
Управлінські рішення та дії завідувача ДНЗ поточного року були спрямовані здебільшого на забезпечення працездатності колективу виконання річних завдань (згадані вище).

8.Організація роботи з батьками
Взаємодія із сім'ями вихованців є одним з пріоритетних напрямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.
     Наш дошкільний навчальний заклад протягом багатьох років проводить планомірну цілеспрямовану роботу з батьками. У роботі з батьками вирішуються наступні завдання:
1. Вивчення та узагальнення кращого досвіду сімейного виховання.
2. Залучення батьків до участі в житті дитячого садка через пошук і впровадження найбільш ефективних форм роботи.
    На початку навчального року в нашому садочку проходять групові збори, на яких батьків знайомлять із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.
Пропаганда педагогічних знань ведеться через систему наочної агітації. У групі оформлені “Куточки для батьків”, де містяться консультації по всіх розділах програми, з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках є добірка методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ДНЗ.
       З питань збереження та зміцнення здоров’я дітей оформлені спеціальні “Куточки здоров’я”, де батьки можуть отримати всю цікаву для них інформацію з питань оздоровлення дітей.
       Протягом року завідувачем, старшою медсестрою, вихователями проводяться індивідуальні консультації з батьками.
       Вихователі ДНЗ при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописують роботу з батьками, де вказують теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.
        Цілеспрямовано ведеться робота з батьками підготовчої до школи підгрупи. Проводяться індивідуальні бесіди всіх фахівців дитячого саду з кожним з батьків, збори спільно з учителями початкових класів, систематично оновлюється наочна інформація.
  
9.Система роботи щодо соціального захисту дитини
Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію і привчають дітей з дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі в заходах різного рівня.

В дошкільному закладі «Малятко» суворо дотримуються вимоги щодо забезпечення прав дитини, закріплені в основних державних документах:
·        Конституція України;
·        Конвенції ООН про права дитини;
·        Законом України «Про охорону дитинства»;
·        Сімейний кодекс.
Адміністрацією ДНЗ розроблені такі заходи:
·        Надання методичної і консультативної допомоги сім'ї, залучення батьків до процесу виховання, навчання;
·        Створення банку даних дітей,які підлягають охопленню соціально-педагогічним патронатом.

10.Організація харчування у ДНЗ
Повноцінне та якісне харчування є невід'ємною складовою зміцнення здоров'я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 р.№ 298/227.
У ДНЗ працюють досвідчені кухарі та старша медична сестра.Про їх роботу свідчать результати : за цей навчальний рік за результатами перевірок СЕС грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.Хочеться висловити подяку працівникам харчоблоку, старшій медичній сестрі за відповідальне ставлення своїх посадових обов'язків.
         Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ДНЗ є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а в разі потреби – корекція харчування.
       Медичною сестрою Мухіною Л.М. постійно контролюється прийом продуктів від постачальника, про що свідчить вся наявна документація: сертифікати якості. З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь здійснюється контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів і технологією приготування їжі. Регулярно проводиться зняття проб їжі, виставляються добові проби. Старша медсестра контролює  санітарний стан харчоблоку, дотримання особистої гігієни персоналом, відмічає в журналі здоров’я працівників харчоблоку своєчасність проходження медоглядів, ведеться необхідна документація.
       Для організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. На жаль, за відсутності коштів С-вітамінізація не проводиться.
       Режим харчування  дошкільного закладу дотримується. Роздача їжі проводиться згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Постійно дотримується питний режим.
       Вихователі дотримуються вимог у вихованні культурно-гігієнічних навичок у дітей, помічники вихователів виконували санітарні правила організації харчування в групах. Робота з організації харчування дошкільників в ДНЗ ведеться на достатньому рівні. 
       Виконання норм харчування у 2014-2015н.р. виконано на 100%.
11.Безпека життєдіяльності та охорона праці
       Згідно із Законом України «Про охорону праці» та наказу №4 від 11.01.2010 року у дошкільному закладі здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці. Наказом №7 від 27.02.2013року затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки організації життєдіяльності дошкільного закладу та учасників навчально-виховного процесу. Робота забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільного закладу та учасників навчально-виховного процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів безпеки праці. За період роботи дошкільного закладу нещасних випадків з дітьми під час навчально-виховної роботи і робітниками на робочому місці не відбувалося. Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно-оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання. Адміністрація організовувала нормальні умови для праці та навчально-виховної діяльності членів трудового колективу. При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого і дорослого травматизму.
             Робота педагогічного колективу та всіх працівників ДНЗ щодо профілактики дитячого травматизму будується  на базовому компоненті дошкільної освіти в Україні та  програм розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля » та «Впевнений старт», які спрямовують роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого ДНЗ з профілактики дитячого травматизму має такі завдання:
-        Поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;
-        Удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;
-        Пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.
       Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, призначено відповідальних осіб.    Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ДНЗ. Участь у «Тижні безпеки» беруть не тільки діти, педагоги, але й усі працівники ДНЗ та батьки дітей.
       Для проведення якісної роботи з дітьми по БЖД методичний кабінет забезпечений наочним матеріалом: "Основи здоров’я " , "Виконуй правила пожежної безпеки" , "На вулицях міста" , "Я в біду не попаду". В групі створені куточки по БЖД, підібрані дидактичні та сюжетно-рольові ігри для актуалізації знань дітей. В ДНЗ розміщено куточок практичних дій для закріплення правил поведінки в надзвичайних ситуаціях.
Тому в наступному навчальному році необхідно спрямувати роботу на:
-         доповнення розвивального середовища;
-         покращення організації ігрових осередків, придбання сучасних ігор, іграшок, поновити дидактичний матеріал згідно програм «Українське дошкілля» та «Впевнений старт»;
-         підвищення ролі вихователя в організації діяльності дітей.
Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізувати свої .
12.Організація свят та виховних заходів
 Увесь педагогічний процес у нашому дошкільному закладі зорієнтований на вихованні у дітей художніх потреб, інтересу до прекрасного в найближчому оточенні. Головною метою у своїй роботі вважаємо розвиток  творчих здібностей театра дошкільнят засобами театрального мистецтва.
       З 9 по 13 грудня у дошкільному закладі було проведено «Тиждень дитячої театралізованої діяльності».
       Діти молодшої підгрупи  показали драматизацію казки «Колобок», під час якої емоційно з відповідною інтонацією передавали діалог героїв, використовували відповідні рухи, жести. Вихователі викликали у малюків пізнавальний інтерес, творчу уяву, прагнення до успіху, впевненість у своїх силах.
      У середній підгрупі  вихованці показали драматизацію за казкою Н.Забіли Півник і курочка», під час якої виявили інтерес до театрально-ігрової діяльності, імітували характерні риси, емоції персонажів. Діти оцінювали вчинки героїв, наслідували їх.
       Робота вихователів переконує: багатогранність театралізованої діяльності дошкільнят, різноманітні форми її організації дають добрий результат – дітвора зростає творчою, емоційно-чутливою, активною, здатною до самовдосконалення.

13.Результативність навчально-виховного процесу
Дитину оточують кваліфіковані педагоги,  медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
         В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичним підписним виданням, сучасним дидактичним матеріалом. Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив систематично використовував у роботі інтерактивні форми співпраці з дітьми та батьками.
        Плануючи роботу різновікової групи, вихователь враховує вимоги програм «Українське дошкілля» та «Впевнений старт» , план і режим роботи дошкільного закладу, графіки музичних та фізкультурних занять розробляються і затверджуються адміністрацією. У ньому визначається: тривалість сну для кожної вікової підгрупи, загальна тривалість прогулянки протягом дня, норми інтелектуальних та фізичних навантажень.
       Навчально-виховний процес у нашому ДНЗ здійснюється відповідно до програм «Українське дошкілля» та «Впевнений старт». Рішення про вибір програм обговорено і схвалено педагогічною радою. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому ДНЗ залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять для дітей раннього віку – 10-15хв.; молодшого дошкільного віку – 15-20хв.; старшого віку – 25-30хв.
    Під час складання розкладу занять ми додержувалися вимог Методичного листа МОН України від 10.06.2009року №1/9-393 «Організація освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах», лист МОН України від 03.07.2009року «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» та програми «Українське дошкілля», враховуючи домінуюче навантаження на дитину, передбачене раціональне чергування видів діяльності, доцільне використання місць для проведення занять. Складаючи розклад занять, ми планували заняття переважно у першій половині дня.
 14.Робота зі зміцнення матеріально-технічної бази ДНЗ
 Варто відмітити, що осторонь наших проблем, що стосуються матеріальних затрат, не стоять батьки вихованців,спонсори та депутати районної ради.
Кількість витрачених коштів на підготовку закладу : 
в тому числі :

·        Спонсорських- 350 грн
·        Добровільних батьківських внесків- 7400 грн.
·        Сільська рада- 4000 грн.
Виконані основні види робіт:
·        ремонт водопостачання (станція) – 1500 грн.
·        поточний ремонт примішень – 6000 грн.
Вжито для зміцнення матеріально- технічної бази:
Придбано:
·        лінолеум – 3350 грн.
·        посуд- 1000 грн.
Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників навчально- виховного процесу.
                      Не помре Україна ніколи,
                      А цвістиме мільйони віків,
                      Доки діти ітимуть до школи
                      З таких славних,як наш, дитсадків!

                                                                
   

                                                             Рекомендації батькам з підготовки дитини до дитсадка.

                                                         

                                                   Особливості раціонального харчування дітей раннього віку.
Організація різноманітного збалансованого харчування дошкільника є однією із умов його повноцінного здоров'я, нормального фізичного та розумового розвитку.
Для позитивного роз'язання  цієї проблеми педагогам дошкільних дит . закладів  та батькам малят слід пам'ятати про такі необхідні умови:
·        Для дитини 1,5-3 років оптимальним є чотириразовий прийом їжі на добу.
·        Добова потреба об'єму  їжі для малюка цього віку 1200-1400 мл.
·        Найбільш поживними мають бути сніданок та обід.
·        Добова калорійність харчування однієї дитини має складати близько 1400-1500 ккал.
·        Увагу слід звертати не тільки на кількість їжі ,але і на її склад.
spacer