Батьківський всеобуч







Консультація для батьків " Евакуація. Правила підтримки"





Як пояснити, що таке евакуація та для чого родині лишати дім?

«Ми робимо все можливе, щоб ти був/ла у безпеці. І ми будемо у безпеці. Зараз нам з тобою важливо виїхати в інше місто/країну. Ми будемо весь час поряд. Разом із нами їде дуже багато дітей і дорослих. Ми їхатимемо поїздом (машиною, автобусом). Нас зустрінуть добрі люди, які нам допоможуть. Ти бачиш, скільки довкола хороших людей? Значно більше, ніж поганих».

Голос дорослого в цей момент має звучати стійко та впевнено.

Як підтримати дитину, яка відчуває розпач і смуток?

Реакції дитини під час евакуації можуть бути різними, важливо бути готовими до того, що вона не хоче залишати будинок, іграшки та друзів. Дорослому в цій ситуації варто підтримати почуття дитини фразою: «Мені теж дуже сумно, мені шкода, що тобі доводиться через це проходити. Якби я міг/могла, я б усе зробив/ла, щоб війна припинилася. Дивися, який ти герой! Ти мені так допомагав і був таким сміливим. Зараз нам важлива твоя допомога, а невдовзі ми будемо в безпеці. Спочатку ми матимемо тимчасовий будинок, а потім повернемося до нашого дому. Я тебе дуже люблю, разом ми обов'язково впораємося».

Дитина може плакати та кричати, батькам потрібно намагатися не осуджувати та не спровокувати виникнення відчуття провини. Коли дитина заспокоїться, запитайте її: «Яку іграшку ти хочеш взяти з собою?». Якщо родина виїжджає в іншу країну, доцільно взяти кілька книг, які написані рідною мовою.

Про що важливо сказати дитині та як відповісти на її запитання?

Батькам варто пояснити, що дитина може поставити будь-які запитання, а також дізнаватися про все, що її цікавить і непокоїть. 

За можливості запропонуйте дитині взяти з дому те, що для неї найважливіше. Якщо будівля не зазнала ушкоджень, перед виїздом варто запитати: «Давай сфотографуємо будинок, хочеш?».

Запитання, які найчастіше ставлять діти з прикладами відповідей:

  • «Ми їдемо назавжди?»

Відповідь: Я не знаю, чи надовго ми їдемо, але я знаю, що коли вдома буде безпечно – ми одразу повернемося.

  • «Де ми будемо жити?»

Відповідь: У нас буде тимчасовий будинок, можливо ми житимемо разом із різними людьми, там також може будуть інші дітки (батькам варто говорити те, що вони знають або передбачають). 

  • «А я не побачу моїх друзів?»

Відповідь: Я впевнена/ий, що побачиш, ми зможемо їм дзвонити та писати. Крім цього, в тебе неодмінно з'являться нові знайомі, тож ти матимеш і старих, і нових друзів.

  • «Коли ми знов побачимо тата?» 

Відповідь: Тато приєднається до нас або ми до нього повернемося. Тато буде робити все можливе, щоб скоріше бути з тобою, доню/сину, бо ти – його сонечко. Він тебе дуже любить. Наша любов буде з татом, а татова – з нами.

Що варто сказати дитині у новому місці?

Коли родина прибула до місця призначення, обов’язково повідомте дитині: «Ми в безпеці. Дякую за те, що ми разом змогли це зробити. Зараз познайомимося з нашим новим будинком, який буде зовсім іншим! Я не знаю, сподобається він нам чи ні, але ми зможемо його зробити нашим, адже наш будинок завжди всередині, ми як равлики (дорослий може доторкнутися зони серця). А до іншого ми з тобою звикнемо. Люблю тебе! У нас обов'язково все буде добре, де б ми не були».




Батьківський лекторій " Допоможемо дітям пережити війну"












Консультація для батьків " Як підтримати дітей під час війни"

























































Логопедичні поради для батьків

-за рекомендаціями педагогів батькам слід проводити з дітьми спеціальні мовні ігри з метою збагачення і вдосконалення лексичної сторони мовлення дитини;
- у повсякденному спілкуванні продовжувати розширювати запас слів - узагальнень;
- вправляти дитину в умінні виокремлювати  у різноманітних предметах частини і називати їх;
- вправляти дітей у правильному вживанні дієслів;
- проводити артикуляційну гімнастику для збільшення рухомості мовленнєвого апарату.

Вплив мистецтва на розвиток почуттiв дитини. 
  
«Виховання в сiм'i зацікавлення до книги малювання, лiплення, музики, як важливий фактор естетичного виховання».

Одним iз важливих факторiв естетичного виховання дитини є виховання в сiм’i  i дитячому  садку  зацікавлення до книги, малювання, лiплення, музики.
Цiленаправлене, продумане ознайомлення дiтей з художньою лiтературою дає початок до творчостi, до самостiйностi в розмовi, мисленнi. Велике значення в читаннi книги являеться те, як ви прочитали.  Перш за все, потрiбно самому прочитати, зрозумiти змiст твору. Тiльки виразне читання художнього твору стимулює дитину до мислення над прочитаним, до дiй персонажiв. Пiсля читання потрiбно поговорити з дитиною, запитати що сподобалося. 
Музика дитини - свiт радiсних переживань. Щоб  відчинити перед дитиною цей свiт, потрібно розвивати в неї музичний слух. Гармонiйнiсть музично- естетичного виховання досягає лише в тому випадку, коли використовуються всi види музичної дiяльності, доступнi дошкільного вiку, всi творчi можливостi пiдростаючої дитини. Дорослi повиннi вирiшити наступні специфiчнi задачi, вирiшуючи питання естетичного виховання:
1. Виховувати в дитини любов та iнтерес до музики.
2. Знайомство з рiзними музичними творами.
3. Вивористання навикiв в спiвах, ритмiцi, iграх.
4. Розвиток сенсорних можливостей, слух, почуття ритму.
5. Розвиток музичного смаку.
Музично – естетичне виховання направлене не тiльки на розвиток здiбностей у дитини ,але й на формування особистостi дитини.
Привчаючи дитину до художньої творчостi, дорослi повиннi виховувати в дiтей естетичне відношення до оточуючого життя, формувати iндивідуальнi iнтереси, схильностi, здiбностi, емоцiйнi переживання вiд набутого.
Так як в дитячому садку, так и вдома до дорослi повиннi звертати увагу на художнi образи, створенi iлюстраторами дитячих книг.
Таким чином, естетичне виховання здiйснюється пiд впливом дiйсності та культури (музики , лiтератури, малювання).

ПОРАДИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ П'ЯТИРІЧНОГО ВІКУ.
1. Розвивайте в дитини загально пізнавальні вміння: спостерігати, концентрувати увагу, порівнювати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати побачене і почуте, виробляти самостійні судження, висувати елементарні припущення. Цьому сприятимуть родинні відвідування музеїв, театрів, клубів, а також походи на природу, у сквери, парки.
2. Залучайте дітей до високохудожньої літератури, збагачувати запас літературних, художніх вражень. Вчити правильному спілкуванню з книгою, вчити користуватися книжковим та журнальним фондом бібліотеки.
3. Вчить розрізняти жанри: портрет, натюрморт, пейзаж, відвідувати з дітьми виставки, музеї, виставочні зали. Залучайте дитину до національної та світової культур, навчайте бачити, відчувати, милуватися чарівним світом мистецтва, розвивайте інтерес до українського народного мистецтва.
4. Розширюйте коло спілкування дитини з дітьми різного віку, відчувати задоволення від спільної діяльності з ними. Виховувати у дитини вміння керувати своєю поведінкою, підпорядковувати свої інтереси інтересам колективу.
5. Навчайте дитину вести діалог (за столом, у гостях, при розмові по телефону, в громадських місцях).

spacer