Діагностика підготовленості дітей старшого дошкільного віку Преображенського закладу дошкільної освіти «Малятко» до подальшого навчання за 2022-2023 навчальний рік
Аналізуючи відвідані заняття,
спостереження за організацією та проведенням різних режимних моментів, слід
відмітити, що педагоги створюють необхідні умови для їх проведення. У своїй роботі вихователі надають
перевагу інтегрованим, комплексним заняттям, практикують проведення традиційних
занять. Враховуючи вік дітей, всі заняття проходили в цікавій ігровій формі, що
сприяє активізації уваги дітей, підвищенню їх пізнавальної активності.
В результаті групової та індивідуальної роботи
з дітьми усіх вікових груп було виявлено, що рівень знань програмового змісту у
дошкільників відповідає нормі:
- високий рівень – 51%
- достатній рівень –45%
- середній рівень – 3%
- низький рівень – 1%
Відповідно листа Міністерства
освіти і науки України № 1/9-535 від 06.11.2015 року «Щодо визначення рівня
розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» в
закладі дошкільної освіти здійснювалося
оцінювання розвитку дітей старшого дошкільного віку.
Діагностичне опитування проводив
педагог старшої групи Левчук Катерина Михайлівна. Кількість обстежених дітей
старшого дошкільного віку – 7.
За результатами діагностичного опитування за Базовим компонентом дошкільної освіти, проведених на початку та в
кінці навчального року, педагог отримав
такі результати:
Загальні
результати оцінювання рівня розвитку дітей за І та ІІ півріччя (2022-2023н.р)
Рівень знань |
І півріччя |
ІІ півріччя |
Високий |
16% |
62% |
Достатній |
61% |
36% |
Середній |
22% |
2% |
Низький |
1% |
0% |
Узагальнююча діаграма рівня засвоєння знань
старшими дошкільниками
-
своєчасне
оцінювання реального стану дошкільної освіти в старшій групі;
-
підвищення
якості навчально – виховного процесу;
-
максимально
об’єктивне прогнозування процесу розвитку освіти.
Діагностування
рівня знань дітей у 2020-2021 н.р. проводилось відповідно Базового компонента
дошкільної освіти та програми «Українське дошкілля».
Простежується позитивна динаміка за
всіма лініями розвитку, що свідчить про ефективність навчально-виховної роботи
з дітьми протягом року.
Зробивши аналіз рівня компетентностей дітей раннього віку (3-й рік
життя) можна зробити висновок, що робота вихователів на достатньому рівні.
Але, поряд з цим слід більш доцільно використовувати компоненти
розвивального предметно-ігрового середовища в групі, що дасть змогу забезпечити
можливість розвитку у грі пізнавальних, соціальних, естетичних потреб дітей.
Слабким залишається розвиток дрібної моторики рук, тому показники з
образотворчої діяльності на середньому рівні: з метою підвищення сенсорного
розвитку дітей слід поповнити сучасним обладнанням групові сенсорні зони.
Активізувати роботу з мовленнєвого розвитку, особливо роботу в групах та
індивідуально.
При плануванні та проведенні навчально-виховної роботи з дітьми основним
напрямком в роботі повинен бути особистісно-орієнтований на диференційний
підхід до дітей, який виявляється в умінні вихователя:
- створювати сприятливу психологічну
атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки
дітей до школи;
- встановлювати емоційне спілкування з
однолітками, дорослими;
- розвивати вміння відтворювати знання
в життєво-практичних ситуаціях.
Водночас під час моніторингу було виявлено деякі
недоліки і надані методичні рекомендації вихователям групи старшого дошкільного
віку.
З метою розвитку
життєвої компетентності дітей більше часу під час занять відводити самостійній
практичній діяльності дітей.
Вихователям груп
посилити роботу щодо поповнення предметно-розвиваючого середовища, яке є
стрижнем пізнавального розвитку особистості дитини, дидактичними іграми з
правового, економічного і екологічного виховання дошкільників.
Більше уваги
приділяти використанню сучасних методів і нетрадиційних методик з формування
зв’язного мовлення у дітей.
Посилити роботу з
формування мовленнєвої, художньо-продуктивної, природничо-екологічної,
мовленнєвої, математичної компетенцій дошкільників.
Приділяти більш
належну увагу вмінню дітей орієнтуватися на аркуші паперу.
З метою проведення
роботи більш цікаво і ефективно, використовувати різноманітні інноваційні
технології, сучасні види та форми роботи з дітьми.
Використовувати
постійно в роботі з дітьми такі засоби і способи пізнання світу, як: екскурсії,
зустрічі з цікавими людьми, дослідницька діяльність тощо.
Узагальнююча діаграма рівня засвоєння знань старшими дошкільниками (2020-2021 н.р)
Діагностика підготовленості дітей старшого дошкільного віку КЗ Преображенського дошкільного навчального закладу «Малятко» до подальшого навчання за 2019-2020 навчальний рік